Surf & Fit Summer Camp dla dorosłych

Podaruj sobie idealną równowagę ducha i ciała – bo piękno tkwi w sile!

Surf & Fit Camp obóz szkoleniowy dla dorosłych, który odbędzie się w dwóch termianch

19.08 – 26.08 oraz

26.08 – 02.09

01. PROGRAM

W programie – w zależności od warunków surferskich – codzienne lekcje na fali oraz dwa moduły treningowe. Pierwszy z nich nastawiony na budowanie siły i równowagi, drugi skoncentrowany na wydolności i wytrzymałości mięśniowej.

02. ZAKWATEROWANIE

Nowe wyciszone domki 2- i 4-osobowe. W każdym domku sosnowe łóżka piętrowe, szafka. Zapewniamy czajnik elektryczny i dostęp do naczyń kuchennych.

KTO WAS POPROWADZI?

Maciej Szczepaniak – dietetyk oraz trener personalny. Przygodę ze sportem profesjonalnym rozpoczął od biegów górskich, później nastała era maratońska, a następnie fascynacja crossfitem i kalisteniką. Twórca autorskiej koncepcji FitFaza Method – najefektywniejszego połączenia sportu i diety.

Maciej Krystosiak – Licencjonowany instruktor surfingu, wicemistrz Polski surfingu, działacz i sportowiec, założyciel Fundacji 5Live propagującej aktywność sportową wśród dzieci i ich rodzin, kierownik wyszkolenia i prezes Akademii Surfingu, twórca własnej metodologii nauczania surfingu.

Maciej Dobrowolski – Jogin, doradca żywieniowy, licencjonowany ratownik, instruktor surfingu.

MODUŁY TRENINGOWE

moduł 1 – SIŁA i RÓWNOWAGA

To kalisteniczy trening – wykorzystujący masę własnego ciała – ukierunkowany na kreowanie siły, wyczucie kontroli własnego ciała. Zastosowane tu ćwiczenia sprawią, że mięśnie zyskają żelazną wytrzymałość niezbędną podczas intensywnych sesji surfingu na wodzie.

Nie ominiemy tu również takich zagadnień jak dynamika siłowa oraz eksplozywność. To one sprawią, że nie zniszczy cię nawet set wymagających fal, przez których ubój będziesz musiał przepłynąć.

Dlaczego kalistenika (z greckiego: kallos sthenos – „piękno i siła”)?

To proste, twoje ciało jest dla Ciebie najlepszym laboratorium treningowym i sumą narzędzi połączonych. Twoje ręce, klatka piersiowa, barki, staw biodrowy i nogi muszą współpracować ze stabilizatorami oraz mięśniami głębokimi, które przekładają się na zdolność do kontroli całego ciała i zachowania równowagi. Dodatkowo twoja masa mięśniowa powinna być najbardziej adekwatna do twojej naturalnej wagi. Ćwicząc kalistenikę nie będziesz olbrzymem postury Arnolda Schwarzeneggera, ale za to wyrzeźbisz smukłą atrakcyjną sylwetkę.

Po co stabilizacja i równowaga?

Mięśnie stabilizacyjne to przede wszystkim doskonała kontrola nad własnym ciałem. Rdzeń kręgowy to drugi po mózgu najważniejszy organ naszego ciała! Jest on niestety jednocześnie najbardziej narażony na kontuzje. Dobra wiadomość polega na tym, że matka natura wyposażyła nas w skomplikowaną warstwę mięśni głębokich, które wspomagają jego ruchy, a jednocześnie dobrze wyćwiczone stanowią pierwszą linię obrony przed urazami.

Po przeciwległej stronie od kręgosłupa leżą mięśnie brzucha, które wraz z nim są odpowiedzialne za stabilizację i równowagę całego ciała, a co za tym idzie – lepsze wyczucie na wodzie. Jeśli chcesz surfować, bądź aktywnie uprawiać jakąkolwiek inną dyscyplinę to zadbaj o diabelnie silny gorset mięśniowy kręgosłupa. Poza tym przyznaj, rysujące się na brzuchu żeberka tzw. kaloryfera wyglądają sexy.

moduł 2 – WYDOLNOŚĆ i WYTRZYMAŁOŚĆ

Ta jednostka treningowa cechuje się wysoką intensywnością i jest skonstruowana tak, by Twoje serce zaczęło solidnie bić. Będziemy w niej przeplatać elementy biegowe z intensywnymi interwałami i koncentrować się na zwiększeniu Twojej bazy tlenowej. Jeśli więc nieobce jest ci sformułowanie „muszę zbudować kondycję” to ten moduł jest stworzony dla Ciebie.

Czym jest baza tlenowa?

To to ogólnie pojęta zdolność organizmu do efektywnego wykorzystywania tlenu podczas wysiłku. Im solidniejsza baza, tym więcej czerwonych krwinek i naczyń włosowatych w mięśniach oraz lepsza umiejętność gospodarowania glikogenem – główną substancją energetyczną Twojego organizmu. W konsekwencji łatwiej pracować również na wysokich obrotach. Ćwicząc intensywnie i zmuszając cały czas organizm do przekraczania granic będziesz się sukcesywnie wzmacniał i przesuwał się tak zwany pułap tlenowy. Czyli po prostu, gdy będzie ciężko, Ty nie dostaniesz zadyszki i będziesz mógł płynąć na fali wznoszącej.

ROZCIĄGANIE, MOBILNOŚĆ i AKTYWNA REGENERACJA

Elementem każdego treningu będzie regeneracyjne rozciąganie mające na celu redukcję przykurczy i bóli mięśniowych. Będziemy również koncentrować się na zwiększaniu mobilność stawów i zwiększeniu zakresu ich ruchu, co ustrzeże cię przed kontuzjami i urazami.

Przykurczone mięśnie nie pracują efektywnie. Często macie problemy ze zrobieniem postępu w swojej dyscyplinie. Koncentrujecie się bezskutecznie na wykonywaniu danego elementu w nieskończoność. Tymczasem okazuje się, że trenując mobilność nie tylko zwiększysz zakres pracy mięśni, ale również uwolnisz pospinane przyczepy. Czasem spięcie jest tak duże, że wręcz wyłącza określony mięsień, bądź całą grupę mięśniową. Pokażemy ci jak ćwiczyć w pełnym zakresie ruchu i dbać o poprawność techniczną elementów, by zredukować przykurcze i wkroczyć na kolejny poziom.

03. CENA

Cena 1 470 pln za tygodniowy Camp zawiera zakwaterowanie w bazie Akademi Surfingu, 5-dniowe szkolenie surfingowe, ubezpieczenie sportowe, nielimitowany dostęp do sprzętu, pianka deska, wyprawa SUP po zatoce, zajęcia Fitnes Fit Faza 5 dni, transport na spoty podczas szkolenia surfing, warsztaty dietetyczne 2h podczas campu, prawdziwy surfingowy klimat, video couching

04. KONTAKT

Wyślij e-mail na maciek@5live.pl lub anna.laskowska@5live.pl. Zadzwoń pod numerem telefonu: 731 553 335. Informacji o zajęciach Fitnes udziela Maciej Antonii Szczepaniak 530-444-401 fitfaza@gmail.com

MOŻESZ RÓWNIEŻ PRZESŁAĆ DO NAS WIADOMOŚĆ PRZEZ PONIŻSZY FORMULARZ