Outdoor Education

Sport & Outdoor Education

Outdoor edukacja i przygoda od najmłodszych lat!  To twój wkład w budowę silnej, zdrowej społeczności.

Życie w harmonii z przyrodą.

 

Fundacja od 2008 roku zapewnia dzieciom wyjątkowe doświadczenia z edukacji w naturze i zabawy w terenie.

 

Podstawą programową jest inspiracja i motywacja do przygody i rozwoju w zieleni, wodzie i naturze, gdzie krok po kroku dzieci osiągają swój pełny potencjał.

 

Jesteśmy zaangażowani w promowanie zdrowego stylu życia i odpowiedzialności społecznej. Od ponad 10 lat pomagamy dzieciom z całej Polski realizować ich potencjał, budować zaufanie, relacje i rozwijać talenty.

 

Wartości:

  • Jesteśmy troskliwi, pełni szacunku, uczciwi i odpowiedzialni, we wszystkim co robimy.
  • Robimy to, co mówimy, że zrobimy.
  • Wierzymy w siebie nawzajem, w nasze mocne strony i naszą pasje.
  • Jesteśmy odważni, mówimy z przekonaniem i słuchamy uważnie

 

Zespół wychowawców i trenerów Fundacji Outdoor Education składa się z oddanych osób, z których wszyscy pasjonują się pracą z dziećmi. Wszyscy wychowawcy posiadają kwalifikacje i są przeszkoleni w zakresie bezpieczeństwa, dietetyki, motoryki ruchowej i edukacji w terenie.

 

Kadra została dobrana ze względu na kwalifikacje, entuzjazm, doświadczenie oraz pełne zaangażowanie w wartości Outdoor Edukacji. Kadra wychowawców jest na służbie od śniadania do wieczornej kolacji i koordynuje wszelkie czynności związane z realizacją programu.

 

Edukacja w oparciu o przyrodę zyskała na popularności w ciągu ostatniej dekady, ponieważ wychowawcy i rodzice dostrzegają znaczenie powiązania dzieci z naturą w coraz bardziej cyfrowym świecie.

„Natura jest niesamowitym nauczycielem”

„Wyewoluowaliśmy spędzając cały nasz czas na zewnątrz. Coś w ludzkim duchu odrodza się, kiedy jesteśmy w naturze. „

 

Czas spędzony w lesie obejmuje piosenki, opowiadania, gry i rzemiosło. W dzisiejszej kulturze, gdzie dzieci spędzają więcej czasu na ekranach, to połączenie twarzą w twarz, bez żadnych zakłóceń z naturą jest rzadkie. To jest świetne lekarstwo. Rozszerza naszą uwagę i buduje dobre wartości społeczne.

Od balansowania na upadłych kłodach, do biegania po nierównym terenie, by cicho przemykać między drzewami – zachęcamy dzieci do swobodnego poruszania się w lesie w sposób, który naturalnie rozwija zwinność, równowagę, koordynację i siłę.

Instruktorzy są przeszkoleni, aby zauważyć, czym dzieci są zainteresowane i zadawać pytania, aby pielęgnować tę ciekawość. Zaczynają od łatwych pytań, w których dzieci czują się pewnie odpowiadając, a następnie budują trudniejsze pytania. Jednym z takich pytań może być: Jakie zwierzę jest wystarczająco duże, aby opuścić to miejsce? Jak myślisz, w którą stronę zmierza? Jak myślisz, na co patrzyło, kiedy tu wszedłeś?

Intencją ćwiczenia niekoniecznie jest poprawna odpowiedź, ale raczej podsycanie ognisk zainteresowania. Podchodzimy do linii pytań, aby znaleźć nasz wzrost wiedzy. Gdzie jest krawędź tego, co wiem, i jak ciekawość może mi pomóc kontynuować naukę?

 

Poczucie miejsca.

 

Niezależnie od tego, czy dorastają w centrach miast, czy w schludnych domach z żywopłotami i ogrodzonymi podwórkami, wiele dzieci nie identyfikuje się z ich szerszym naturalnym kontekstem. Wiele dzieci zaczyna edukację w przyrodzie, czując się niekomfortowo, gdy robi się brudne. Ale dzięki edukacji dowiadują się dużo o swoim otoczeniu i rozumieją sensowny sposób interakcji z naturą. Chodzimy z nimi na spacer i pod koniec, zbierają rzeczy lub nawet jedzą podczas chodzenia, mówiąc:” Ale fajnie, że można zrobić z tym herbatę, no nie?”. Oni naprawdę budują bliskość z roślinami i zwierzętami.